Katalizator pomaga čistiti delce, ki se ustvarijo pri notranjem izgorevanju v vsakem dizelskem motorju. Ko motor avtomobila deluje, istočasno nastaja veliko izpušnih plinov. To so plini, ki za človeka niso koristni oziroma lahko rečemo, da so za človeško zdravje precej nevarni. Zato so se proizvajalci že dolgo let nazaj odločili, da morajo narediti katalizatorje, ki so v določenih državah postali obvezen del avtomobila že pred več kot tridesetimi leti.
Katalizator si pri delovanju pomaga s kemičnim procesi in tako s kemičnimi reakcijami pretvarja škodljive snovi in delce v precej manj škodljive. V nekaterih primerih takšni škodljivi delci postanejo tudi popolnoma neškodljivi.
Katalizator ima tako nalogo, da avtomobilski izpuh varuje pred nastankom ogljikovodikov ter pred nastankom nevarnega ogljikovega monoksida ter tudi dušikovega oksida. Te nevarne snovi se v katalizatorju pretvorijo v nekakšno vodo. Čeprav nekateri proizvajalci trdijo, da lahko katalizator 100% pretvori vse škodljive snovi, je realna slika malce drugačna, saj se dejansko očisti le 90% snovi, kar pa je tudi dober rezultat.
FAP filter lahko tudi obnovimo
FAP filter je tako kot DPF filter zadolžen za čiščenje trdih delcev. Ko pride do njegove obrabe ga moramo očistiti ter obnoviti. Le tako bo lahko še naprej dobro deloval. Originalno vstavljen FAP filter bodo strokovnjaki skrbno prečistili in obnovili, s tem pa nam bodo prihranili drago nabavo novega filtra ter ostalih rezervnih delov izpušnega sistema.
FAP filter mora biti izdelan vrhunsko, da lahko optimalno skrbi za prečiščevanje delcev. Tudi v Sloveniji lahko najdemo podjetja, ki se ukvarjajo z izdelovanjem omenjenega filtra. Pri dobrih izdelovalcih filtrov boo tako dobili vrhunske FAP ali DPF filtre, ki so narejeni le iz najboljših materialov in so priznani tako v Sloveniji kot tudi v tujini.
FAP filter mora imeti dobro satovje, ki nikakor ne sme biti bele barve, saj to nakazuje, da je narejeno iz keramike, ki je veliko slabši material od platine.